Ochrana osobních údajů (GDPR)

Kroužek chemie

Zájemci o experimentování se scházejí každý týden po dobu dvou hodin v laboratoři chemie.

Obsahem prací chemického kroužku jsou jednak efektní chemické pokusy, například sloní pasta, nehořlavý kapesník, duch v baňce, malování ohněm, chemická zahrádka, alchymistovo zlato a jiné.

V některých hodinách žáci zkoumají vlastnosti a reakce vybraných chemických sloučenin, nebo přímo sloučeniny a prvky připravují. Velmi zajímavé je pozorování vzniku krystalů mikroskopem.

Cílem chemického kroužku je podnítit zájem o chemii a také obohacení znalostí z chemie a zdokonalení praktických dovedností.

Frekventanti kroužku poznají chemii z té zábavné stránky.

Kroužek finančně podporuje firma Saar Gummi Czech, s.r.o. z Červeného Kostelce.

Hrátky s robotikou

Jednoletý volitelný předmět pro primu a sekundu s dotací jedné hodiny týdně.

Předmět je určen pro všechny žáky, kteří si rádi hrají. Svým obsahem rozvíjí jejich motorické schopnosti, šikovnost, prostorovou představivost, logické uvažování a schopnost řešit problémy, plánovat si postup práce a pracovat v týmu.

V primě se žáci seznamují se stavebnicí Lego Mindstorms (klasická stavebnice LEGO doplněná o možnosti dálkového řízení a programování). Naučí se stavět jednoduché modely ze stavebnice (nejprve podle návodu, později podle vlastní fantazie) a dálkově je ovládat, například přes mobilní telefon. Vyzkouší si, jak svého robota naprogramovat pomocí prostředků přístupných i úplným začátečníkům. Během školního roku si také vyzkouší několik soutěží s vlastnoručně sestavenými roboty. 

V sekundě si žáci hrají s roboty mBot postavenými na populární desce Arduino, seznámí se s grafickým programovacím jazykem Scratch, ve kterém nejprve vytvoří několik jednoduchých projektů a her a poté pomocí něho programují roboty. Sestaví a naprogramují několik “praktických věcí” jako například bezdotykovou lampičku se stmívačem, hudební nástroj, dále naučí robota projíždět bludištěm a řešit další úlohy. Seznámí se i s některými úlohami z oblasti umělé inteligence s využitím stavebnic Neuron.

Žáci sekundy se také pravidelně účastní projektu Evropské vesmírné agentury AstroPI - Mission Zero, kdy se naučí pár příkazů v jazyce Python a mají možnost vyslat svůj program "do vesmíru" - při splnění podmínek je jejich kód spuštěn na Mezinárodní vesmírné stanici ISS a mají tak možnost zaslat jejím obyvatelům nějaký vzkaz.

Předmět je vhodný i pro dívky, není to čistě chlapecká záležitost. Naopak, dívky často přinášejí jiné, originální pohledy a nápady. Navíc se mohou účastnit i soutěží v kategoriích Art and Entertainment (Umění a Zábava), kde mají roboti zaujmout i esteticky, a zde mohou být dívky ve výhodě.

Žáci mají možnost svoje dovednosti dále rozvíjet v některém z našich technicky zaměřených kroužků - robotickém, modelářském, elektrotechnickém nebo kroužku 3D tisku.

Chemie

ŠVP 8leté, 4leté studium Vyučující předmětu Úspěchy našich studentů

Výuka chemie

S předmětem chemie se žáci setkají poprvé na nižším gymnáziu – v tercii a kvartě. Pak studium pokračuje ve všech čtyřech ročnících vyššího gymnázia. Každý ročník je zaměřen na jeden obor chemie.

V 1. ročníku je to především obecná chemie (základní pojmy a zákonitosti, které se prolínají ostatními chem. obory).

Anorganická chemie, tedy vlastnosti jednotlivých prvků PSP a jejich sloučenin. je náplní 2. ročníku studia.

3. ročník se zaměřuje na látky organické a jejich deriváty a ve 4. ročníku je to pak chemie bioorganická společně s biochemií (složení živých organismů a jejich metabolismus).

V každém ročníku je teorie doprovázena i praxí. Součástí hodin chemie jsou laboratorní práce ve dvou chemických laboratořích.

Studenti mají také možnost navštěvovat volitelné semináře z chemie. Dvouletý Seminář a cvičení z chemie (ve 3. a 4. ročníku) se věnuje práci v laboratoři a  je zaměřený na úlohy z oblasti analytické chemie (důkazy iontů, titrace, potenciometrie, polarimetrie, chromatografie atd.). Jednoletý Seminář z chemie (ve 4. ročníku) je zaměřený na prohlubování znalostí z jednotlivých oborů a je koncipován také jako příprava k přijímacím zkouškám na VŠ. Studenti využívají znalostí a dovedností při dalším studiu na vysokých školách, a to především na lékařských , přírodovědeckých a veterinárních fakultách a na VŠCHT.

Součástí výuky chemie jsou také exkurze do provozů, např. Pivovaru Náchod, ČOV Náchod nebo Trelleborg  Náchod.

A v lavicích pro zpestření probíhají také Hodiny moderní chemie Vysoké školy chemicko- technologické, vedené studenty a učiteli této vysoké školy.

A chemie mimo školní lavice ???

Naši chemici  každoročně postupují do krajských kol Chemické olympiády, odkud pravidelně přivážejí kovy nejcennější.

V loňském školním roce postoupil student Tomáš Heger  do kola národního a zúčastnil se přípravného soustředění před Mezinárodní CHO, kde se umístil na 8. místě.

Úspěšní řešitelé CHO  pak mají možnost strávit čtrnáct dní letních prázdnin na letním odborném soustředění Běstvina, každoročně pořádaném VŠCHT Praha ve spolupráci s Národním centrem pro mladé chemiky.

CHO není jedinou soutěží, v níž chemici školu reprezentují. Jsou pravidelnými účastníky Chemiklání, kde musí v omezeném čase vyřešit maximum úloh s chemickou tematikou, dále  KSICHTu ( Korespondenční seminář inspirovaný chemickou tematikou) nebo N-Trophy (experimentální soutěž z oblastí Ch, Bi, F a logiky).

Další možností, jak  prohlubovat své znalosti, je účast v chemickém kroužku. Pokusy s hořením, barevné pokusy, výroba mýdla, krystalů a kovů a spousta dalšího tvoří náplň 2 hodin strávených každý týden v laboratoři.

Motivační a zajímavé experimenty bývají i náplní Dne her v předvánočním čase a jsou i součástí Dne otevřených dveří. Studenti kromě chemické show připravují i pravidelné „dílny“ v laboratořích chemie.

Další aktivitou jsou Dny se zábavnou chemií, při nichž se studenti snaží malým školákům a předškolákům  přiblížit chemii jako přírodní vědu.

A to nejlepší na závěr? Dvakrát se už naši chemici účastnili natáčení televizní soutěže U6 – Úžasný svět techniky. V areálu Vítkovických železáren a s filmovým štábem za zády to byl zážitek neuvěřitelný.

V rámci projektu Tajemství energie prováděl v naší škole své pokusy i Dr. Michael Londesborough, Ph.D., nadšený popularizátor chemie. Pokusy nabité energií a diváci vtažení do vědeckého příběhu - to je ta pravá chemická show!

 

Fotografie z výuky předmětu a dalších aktivit

Chemické experimety – autorka Karin Kebortová (4.A)

Hrnečku vař aneb sloní pasta

Oheň v hrsti

Ohňová žena

Hořlavý sníh aneb Kalifornské hořlavé koule

Zkouška statečnosti

 

Kroužek 3D tisku

Je kroužek, který na naší škole funguje již více jak 5 let. Je určen pro všechny, kteří se zajímají o techniku, o práci na počítači, o 3D modelování, o zajímavosti a technologii 3D tisku, o druhy a typy materiálů, z kterých se v dnešní době tiskne apod.

     

Krom toho je možné se zúčastnit různých celorepublikových soutěží, v kterých jsou naši studenti velmi úspěšní a to i přesto, že nejsme technická škola. Pokud tě daná tvorba a technologie 3D tisku doopravdy zaujme, máš možnost (díky zapojení školy do programu Autodesk Academia), na základě své tvorby v profesionálním 3D programu Autodesk Inventor, požádat i o vydání mezinárodního certifikátu pro odborníka v 3D modelování a v práci s uvedeným programem. Vše v podstatě záleží jenom na tobě a tvojí chuti pracovat a vyniknout. Níže si můžeš prohlédnout některé zajímavé objekty, které vymodelovali a vytiskli naši studenti: Další informace o dění v kroužku najdete na stránkách kroužku.

Fotokroužek

Fotokroužek byl na naší škole založen zhruba před patnácti lety. Za tu dobu jím prošlo mnoho žáků, někteří se nyní dokonce fotografováním živí.

Noví členové fotokroužku se nejprve seznámí se základy fotografování, kompozicí a základními úpravami ve fotoeditoru Zoner Photo Studio X, který je nainstalován na všech školních počítačích a členové ho dostanou po celou dobu školní docházky i na domácí počítač zdarma. Podílíme se na různých projektech, pořádáme výlety a fotíme podle zadaných témat. Účastníme se různých fotosoutěží, někteří naši členové se výborně umístili i v těch celostátních.

Bohužel nás koronavirus zastihl zrovna v době generační výměny, kdy skoro všichni členové odešli a mladí adepti se ještě nestihli zapracovat. Přikládám fotografie z projektu Spolupráce mladé a staré generace, kdy jsme v Domově důchodců v Náchodě pořídili celkem zdařilé fotografie. Dále jsou zde snímky z fotografování na půdě školy, což byla naše poslední větší akce. Nakonec jsou zde tři krajinky z posledního období. Doufám, že se doba brzy zlepší natolik, že se zase budeme moci scházet a přivítáme mezi sebou nové členy.

 

Francouzský jazyk

ŠVP 8leté, 4leté studium Vyučující předmětu Úspěchy našich studentů

Chcete se naučit jazyk lásky, elegance a diplomacie? Pak není nic jednoduššího než si zvolit jako druhý cizí jazyk francouzštinu. K angličtině, kterou má většina z vás jako první jazyk, je to ideální kombinace. Třeba proto, že téměř 70% slovní zásoby v angličtině je právě z francouzštiny. Tento melodický jazyk se vám tedy bude učit lehčeji. Bez problémů se pak domluvíte nejen ve Francii, ale i v mnoha dalších frankofonních zemích, jako je Kanada, Belgie či Tunisko. Dále budete moci složit mezinárodní zkoušku DELF, která vám otevře dveře na vysoké školy či ke studiu na zahraniční univerzitě buď jako studentovi v programu Erasmus+ nebo Rok ve Francii. V minulých letech se tuto zkoušku podařilo všem našim přihlášeným studentům úspěšně složit. Odměnou za kvalitní práci jsou pak umístění na předních příčkách v krajských i celostátních kolech olympiády.

Nejúspěšnější ze studentek strávila loni celý školní rok studiem ve Francii v rámci projektu „Un an en France“.

V průběhu roku se můžete zúčastnit různých akcí. Na jaře frankofonního dne na Univerzitě Hradec Králové, návštěvy Alliance française v Pardubicích. Na podzim divadelního představení pro studenty francouzštiny v Praze. Ke konci školního roku patří zájezd na jih Francie na Azurové pobřeží.

Nedílnou součástí výuky jsou hodiny francouzštiny  s rodilým mluvčím.

V rámci dne po francouzsku si připravíte a ochutnáte francouzské speciality jako je lotrinský koláč nebo palačinky. Také si zahrajete různé  slovní, logické i sportovní hry (např. pétanque).

Modelářský kroužek

Díky podpoře firmy Škoda Auto a jejímu programu pro podporu technického vzdělávání mohl v roce 2017 u nás na gymnáziu začít fungovat modelářský kroužek. Začínali jsme se závodními autíčky kategorie MiniZ (měřítko 1:24) a zakoupili jsme pro ně i profi závodní rozkládací dráhu od firmy Kyosho. Tyto modely jsou nyní využívány především v zimě a při špatném počasí. Přestože jde o svými rozměry malé modely, lze u nich nastavovat parametry jako tvrdost tlumičů i sbíhavost a odklon kol, žáci tak mohou své závodní speciály “ladit” podle svých preferencí. Do modelů lze nainstalovat i elektronickou stabilizaci, která usnadní ovládání při vyšších rychlostech.

    

Později jsme navázali spolupráci i s místním modelářským klubem, a tak máme možnost využívat blízkou asfaltovou závodní dráhu pro silniční modely aut v měřítku 1:10 (dvě naše auta mají dokonce na zakázku vyrobené karoserie podle skutečných závodních speciálů firmy Škoda). Zájemci se mohou účastnit závodů v seriálu Rebels Race.

Máme také terénní auta v měřítku 1:10 a několik kvadrokoptér pro indoor létání včetně FPV vybavení (tj. jejich řízení z vlastního pohledu pomocí brýlí).

 

Zájemci mohou své modely také vylepšovat či konstruovat s využitím technického vybavení, které máme - několika 3D tiskáren včetně vícebarevné, 3D skeneru, řezacího plotteru, CNC frézky, 50W laseru/gravírky.

 

Výtvarná výchova

ŠVP 8leté, 4leté studium Vyučující předmětu Úspěchy našich studentů

„Jsou malíři, kteří dělají ze slunce žlutou skvrnu, ale jsou jiní, kteří díky svému umění a moudrosti dělají ze Žluté barvy slunce. ”

(Pablo Picasso)

Charakteristika předmětu (ŠVP)

Výtvarný obor navazuje svým obsahem a cíli na výtvarnou výchovu v základním vzdělávání a vede žáka k uvědomělému užívání vizuálně obrazných prostředků na úrovni smyslových dispozic a na úrovni subjektivně osobnostní a sociální. Výtvarný obor pracuje s vizuálně obraznými znakovými systémy (s obrazem, skulpturou, designem, vzhledem krajiny, architekturou, stylem oblečení, filmem, novými médii apod.), které jsou nezastupitelným nástrojem poznávání a prožívání lidské existence. V oblasti osobnostní jsou specifickým nástrojem prožívání a poznávání, v sociální oblasti jsou nástrojem komunikace a vzájemné spolupráce. Vizuálně obrazné znakové systémy zahrnují jak znakové systémy výtvarného umění různých etap a stylů, tak i ostatní produkty vizuální kultury. Při tvorbě využívá vizuálně obrazná vyjádření vlastní, umělecká i uplatňovaná v běžné komunikaci (včetně užití dostupných technologických prostředků, jako je fotografie, video, film, ICT).

Žákovi se umožňuje aktivně vstupovat do uměleckého procesu. Reflektuje vlastní prožitky, postoje a zkušenosti získané prostřednictvím experimentálního přístupu k uměleckým vizuálně obrazným prostředkům. Na tomto základě si vytváří přehled o vizuálně obrazných vyjádřeních jednotlivých směrů výtvarného umění, zejména od konce 19. století do současnosti.

Vzdělávací obsah je realizován prostřednictvím tvůrčích činností, v jejichž očekávaných výstupech se propojují hlediska tvorby, recepce a interpretace tak, aby se dále rozvíjela smyslová citlivost, uplatňovala žákova subjektivita a ověřovaly se komunikační účinky vizuálně obrazného vyjádření. Při těchto tvůrčích činnostech se pracuje jak se znaky s ustáleným významem, tak se znaky, jejichž význam se vytváří a proměňuje. Výtvarný obor spolupracuje s obory, které rozvíjejí obraznost dalšími specifickými prostředky (hudba, literatura, dramatické obory aj.).

Vzdělávání v této oblasti kromě hlubšího poznání výtvarného, hudebního a dalších druhů umění vede žáka k reflektování uměleckého procesu v jeho celistvosti a uměleckých oborů v jejich vzájemných vazbách a přesazích. Takto pojímané vzdělávání je rozvíjeno tématem Umělecká tvorba a komunikace, které má integrativní charakter. Vzdělávací obsah tématu umožňuje žákovi pochopit základní principy umělecké tvorby a procesu komunikace v umění a prohlubuje jeho schopnost reflexe umění a kultury jako celku.

Hodinová dotace v jednotlivých ročnících je 2-2-1-1-2-2-0-0. Studenti primy a sekundy mohou navštěvovat volitelný seminář, tzv. výtvarné odpoledne. Ve vyšších ročnících (3. a 4. ročníku čtyřletého studia a v septimě a oktávě osmiletého studia) je výtvarná výchova nabízena formou specializovaných seminářů (jednoletého a dvouletého), které jsou určeny pro zájemce o vykonání maturitní zkoušky z výtvarné výchovy či uchazeče o studium na vysoké škole s výtvarným zaměřením.

Výtvarná výchova v současnosti

Součástí vzdělávání (viz. charakteristika  předmětu) jsou četné projekty, které realizujeme ve spolupráci s ostatními předměty (dějepis, cizí jazyky, český jazyk a literatura, IKT…) nebo s organizacemi našeho města či regionu (např. každoroční spolupráce s Charitou - vytváření originálních pohlednic pro Tříkrálovou sbírku).

K velmi oblíbeným a stále více navštěvovaným projektům patří Výtvarná dílna, která je každoroční součástí Dne her, který na gymnáziu pořádáme před Vánocemi. Zde mohou zájemci o výtvarnou tvorbu  celý den realizovat svoje originální výtvarné nápady napříč výtvarnými technikami. Tento projekt se mezi studenty všech věkových kategorií těší velké oblibě. Pravidelně se ho zúčastňují i naši maturanti, kteří vyrábějí logo a výzdobu pro svůj maturitní ples.

Výtvarné práce se staly součástí celoroční výzdoby naší školy a těší se zájmu nejen studentů a pedagogů, ale i veřejnosti, která do naší školy zavítá.

Co říci závěrem? Výtvarno na naší škole žije a budoucí studenti se určitě nemají čeho bát. Těšíme se na Vás.

Mgr. Hana Misarová a Mgr. Klára Novotná Mičíková

Ukázky výtvarných prací

Akvarel Architektura – Maturitní práce Design Kombinované techniky Kresba Olej PopArt – maturitní práce Portrét – maturitní práce Právo silnějšího – maturitní práce Prostorová tvorba Tempera Užitá grafika – maturitní práce Výzdoba školy a tříd Závislosti – maturitní práce

Zeměpis

ŠVP 8leté, 4leté studium Vyučující předmětu Úspěchy našich studentů

Předmět zeměpis je na nižším stupni gymnázia vyučován ve všech čtyřech ročnících, na vyšším stupni pak v prvních třech a to vždy s dvouhodinovou týdenní dotací. Zeměpisný seminář (také 2 hodiny týdně) si pak mohou studenti volit jako dvouletý pro poslední dva roky studia nebo jako jednoletý pro poslední maturitní ročník. Tradičně je zeměpis i volitelným profilovým předmětem ústní části maturitní zkoušky. Zeměpis vyučujeme alespoň jednou týdně v odborné učebně, která je však z prostorových důvodů zároveň i kmenovou třídou. Učebna zeměpisu je mimo jiné vybavena dataprojektorem, bezdrátovým připojením k internetu a počítačem zapojeným do sítě s nainstalovanými zeměpisnými výukovými a zkušebními programy.

Obsah předmětu je tvořen učivem a výstupy ŠVP se zařazením průřezových témat. Snažíme se, aby výuka byla pro žáky co nejvíce zajímavá a stimulující. Má každého žáka aktivizovat a rozvíjet jeho intelektové a komunikativní dovednosti a pozitivně ovlivňovat jeho hodnotovou orientaci. Dnes se již nevystačí s pouhým výčtem a popisem stavu věcí, nýbrž usilujeme o vysvětlování příčin a důsledků problémů, chápání současného světa v souvislostech, formulování prognóz budoucího vývoje s důrazem na využití znalostí získaných v ostatních předmětech apod. V tomto duchu se snažíme přistupovat k výuce na naší škole a to se stále větším důrazem na ekologické aspekty.

Výuku obohacujeme o zeměpisné exkurze. Každoročně do Hvězdárny a planetária v Hradci Králové (pro primány a kvintány + 1. ročníky), do návštěvnického centra ČEZ Hučák, na pracoviště Geodézie Náchod a do výrobního závodu Škoda Auto Kvasiny (pro seminaristy zeměpisných seminářů). Kvartáni na závěr výuky České republiky absolvují poznávací tematický den místního mikroregionu. Zpestřením výuky zeměpisu ve všech ročnících jsou také tradiční projekce cestovatelů Lenky a Václava Špillarových.

Stále také zapojujeme naše studenty do zeměpisných soutěží. V soutěži Eurorebus se každoročně kvalifikují naši studenti přes krajské kolo do celostátního finále (jednotlivci i třídní týmy). V roce 2015 naši oktaváni v celé soutěži zvítězili a za odměnu na podzim podnikli týdenní expedici do Rakouska, Slovinska a Itálie. Organizujeme školní kolo zeměpisné olympiády ve všech 4 vypisovaných kategoriích, které nám určí reprezentanty JGN do okresního kola ZO. Pravidelně pak minimálně polovina z nich postupuje do krajského kola ZO. Stále však čekáme na někoho, kdo by navázal na historický úspěch našeho studenta Jana Šimbery, který v roce 2010 zvítězil v celostátním kole ZO a na Mezinárodní geografické olympiádě iGeo v Taipei na Taiwanu získal stříbrnou medaili!!!

Zeměpisný kvíz pro žáky 5. a 9. ročníků

Občanská výchova a Základy společenských věd

ŠVP 8leté, 4leté studium Vyučující předmětu Úspěchy našich studentů

Na naší škole jsou kontinuálně vyučovány tyto dva předměty. Na nižším gymnáziu je to OV a na vyšším a čtyřletém pak ZSV.

Občanská výchova

Občanská výchova má sloužit především k získání:

  • orientace dětí ve společnosti, ve které žijí (jak uspět ve svých sociálních skupinách, jak fungovat v rodině, co je to stát, jak funguje naše obec, co jsou naše kulturní tradice a zvyky, co je to vlast…);
  • schopnosti zacházet správně s penězi, k získání představy, jak funguje ekonomika (finanční gramotnost);
  • pochopení pravidel života ve státě, zkrátka základní právní povědomí (právo);
  • schopnosti porozumět samy sobě i druhým, sebehodnocení, umění diskutovat a naslouchat druhým (základy psychologie);
  • povědomí o tom, jak vhodným způsobem pečovat o své zdraví a sexualitu;
  • dovednosti zacházet s informacemi a poznat dezinformace (mediální gramotnost).

Snažíme se o to, aby při tom všem žáci rozvíjeli svou kreativitu a fantazii a dostali prostor pro sebevyjádření. Zkrátka spoustu z toho se učí formou hry, návštěvy filmových představení, besedami s lidmi z praxe, soutěžemi, při pohybu po městě i na exkurzích, při projektových dnech….

Vedle základního předmětu OV nabízíme i volitelné hodiny tzv. mediální gramotnosti, protože doba s sebou přináší velké množství informací, ve kterých se není snadné vyznat.

Chceme, aby se vaše (a vlastně i naše) děti uměly vyhýbat rizikovému chování, ať už to je chování na internetu nebo v reálném životě.

Základy společenských věd

Už z názvu vyplývá, že tento předmět bude více naukový než jeho mladší bratříček na nižším gymnáziu nebo ZŠ. Nicméně i pro něj zároveň platí všechny cíle uvedené výše.

Ve vyšších ročnících gymnázia (3. a 4. ročníky) pak nabízíme specializované jednoleté a dvouleté semináře: Seminář psychologie, ekonomické semináře, semináře práva a politologický seminář. Kromě nich i souhrnný společenskovědní seminář.

V nich se studenti kromě jiného učí napsat odborné texty, a to zejména prostřednictvím seminárních prací, případně jejich dopracování pro SOČ (středoškolskou odbornou činnost).

Studenty se snažíme také zapojit do reálného života pořádáním mnoha akcí. Pravidelně organizujeme volby nanečisto neboli studentské volby (probíhají v rámci celé ČR vždy před skutečnými volbami do parlamentu či krajských zastupitelstev), kde se seznámí s reálným průběhem voleb a vyzkouší si volit podle svých preferencí, porovnat je s vyučujícími a jinými školami. Podotýkáme, že si volby musí umět zorganizovat a připravit sami (i když pod vedením vyučujícího).

V rámci předmětu se také pravidelně účastníme simulovaného zasedání a rozhodování institucí EU. Nesmíme zapomínat ani na pravidelnou účast v ekonomické olympiádě, v Broumovských diskusích, v debatních soutěžích, kde si své kompetence a vědomosti porovnávají se studenty z celé ČR. Zaznamenali jsme také celou řadu úspěchů, např. předních míst v soutěžích právnických, v SOČ, ekonomických soutěžích, a to v získání těch nejlepších umístěních i v mezinárodním klání.

Finanční gramotnost doplňujeme certifikovanou hrou Finanční svoboda, kde mohou získat povědomí o tom, jak to s financemi chodí v reálném životě, zjišťují, že získat finanční nezávislost je možné, pokud budou dělat uvážené kroky, vyhýbat se rizikům atp.

Samozřejmostí jsou i besedy s novináři, bankéři a politiky či filozofy. Někdy se nám podaří v rámci exkurze do Prahy navštívit skutečné zasedání jedné z komor Parlamentu ČR či podívat se do ČNB (centrální banky).

Pochopitelně nezapomínáme ani na to, že většina našich studentů bude chtít pokračovat na VŠ, jsme si proto vědomi toho, že je musíme dobře připravit i na jejich budoucí studia.

Mgr. Hana Vrátilová

Velký úspěch našich studentů v Ekonomické olympiádě

V letošním roce zaznamenalo naše gymnázium velký úspěch v krajském, ale i celostátním kole Ekonomické olympiády. Již do krajského kola se probojoval maximální počet pěti studentů z 50.  Naši školu reprezentoval Adam Bernard ze 4.B, Michal Matoulek z 8.W, Denisa Zvoníčková ze 4.B a Markéta Dvořáčková z 8.W. Ze zdravotních důvodů se bohužel nemohl zúčastnit nejúspěšnější řešitel školního kola Vojtěch Brejtr z 8.W.  Naši studenti dosáhli výjimečného úspěchu již v krajském kole, když se na prvním místě umístil Michal Matoulek a na druhém Adam Bernard. Oba díky tomuto skvělému výsledku postoupili do celorepublikové finálové padesátky studentů. Celostátní kolo Ekonomické olympiády se konalo v květnu a neslo se v poměrně slavnostním duchu i vzhledem k velkému počtu sponzorů. Adam Bernard se probojoval do takzvaného superfinále mezi deset nejlepších studentů celé republiky. Jeho celkové umístění bylo nakonec desáté místo, ale je nutno připomenout, že se Ekonomické olympiády v tomto roce zúčastnilo více než 15 000 studentů. Desáté místo z takového počtu studentů je pro naše gymnázium skvělou vizitkou a poděkování patří nejen Adamovi, ale i všem ostatním studentům, kteří naši školu reprezentovali.

Ing. Lucie Pavlíčková