Ochrana osobních údajů (GDPR)

Matyáš Strelec převzal diplom za úspěch v soutěži Best in English

V minulých dnech převzal Matyáš Strelec ze 7.V od pana Jiřího Hrabánka ze spolupořádající agentury Czech-Us diplom a ceny za 6. místo v ČR a 20. na světě v mezinárodní soutěži Best in English. Soutěže se zúčastnilo více než 16 tisíc studentů z 25 zemí celého světa. Do online soutěže se zapojila řada našich studentů; celkově naše škola skončila na druhém místě v Královéhradeckém kraji.  Pan Hrabánek poté studentům Matyášovy třídy prezentoval možnosti vysokoškolského studia v anglickojazyčných zemích.

Fwd: Koronavirus - informace 25. 2. 2020

Na základě žádosti Krajské hygienické stanice Královéhradeckého kraje zveřejňujeme níže uvedené informace.

Pavel Škoda, ředitel školy

 

Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,

situace ve věci šíření koronaviru se mění. Do včerejšího dne byla rizikovou oblastí pouze Čína.

Nyní je riziková oblast definována takto:

Čína, Jižní Korea, Itálie – region Lombardie a oblast Benátek.

Osoby, které přicestují z rizikových oblastí, by měly kontaktovat naši stanici – následně jim vydáme rozhodnutí o 2 týdenní (či jiné dle konkrétních okolností) karanténě.

Pokud se u těchto osob objeví horečka, kašel či dušnost – musí IHNED volat Kliniku infekčních nemocí Fakultní nemocnice Hradec Králové

V příloze zasílám aktualizovaný materiál – Co dělat – Coronavirus 25.2.2020.pdf včetně kontaktů.

Prosíme o zveřejnění a rozšíření po Vaší linii.

Aktuální informace doporučujeme získávat ze stránek Ministerstva zdravotnictví - www.mzcr.cz i Ministerstva zahraničí – www.mzv.cz.

Tuto informaci rozesíláme stejnými cestami, jako informaci první z 29.1.2020. Nicméně lze uvažovat, že rizikové oblasti se budou rozšiřovat a my nebudeme schopni s každou aktualizací znovu všechny e-maily rozesílat.

Proto nadále odkazujeme na naše webové stránky (www.khshk.cz), kde budeme udržovat aktuální SEZNAM RIZIKOVÝCH OBLASTÍ.

V případě dotazů se neváhejte na mě obrátit.

S pozdravem

MUDr. Ivan Kučera, Ph.D.

ředitel

Chemická olympiáda kat .D

Kategorie D Chemické olympiády je určena pro studenty tercií a kvart. Skládá se ze tří částí - domácí, praktické a z testu školního kola. Letošní ročník měl rekordní počet soutěžích - celkem 28. Z toho převážnou část tvořili terciáni, kteří se s chemií teprve začínají seznamovat. Přesto více než  zdárně konkurovali o rok starším spolužákům. Domácí část byla zaměřená na soli a jejich využití v praxi, praktická část se zabývala analytickou chemií - důkazy kationtů na suché i mokré cestě. První tři místa obsadili : Tobiáš Mazura ( 4. W ), Alexandra Kordová ( 4. V ) a Eliška Dvořáková ( 4. V ). Všichni další soutěžící se stali úspěšnými řešiteli této kategorie. Gratulujeme ! Prvních jedenáct studentů postupuje do okresního kola CHO kat.D, které se uskuteční dne 3.3.2020 v areálu chemie našeho gymnázia. Blahopřejeme k dosaženým výsledkům a přejeme spoustu úspěchů v řešení dalších chemických úloh.

Chemiklání 2020

Týmová soutěž Chemiklání pohledem jednoho z účastníků
Jednou z největších akcí, které se může mladý student zapálený do přírodních věd zúčastnit, je Chemiklání. Letos se jí mohl zúčastnit dokonce popáté, jelikož v pátek 7. 2. proběhl již její pátý ročník. Chemiklání je jednou z mála týmových vědomostních soutěží, která se v Česku koná. Každoročně probíhá na Univerzitě Pardubice a zatím pokaždé se o něco navýšila kapacita, co se týče počtu týmů. Soutěž není omezená jenom na Česko, často se jí účastní i kolegové ze Slovenska (letos dokonce až z Košic). Jedinou podmínkou pro účast je včasná registrace týmu, který je složen z pěti žáků ze stejné školy. Tyto týmy se rozdělují do dvou kategorií podle věkového složení na starší a mladší. Samotné Chemiklání začalo letos netradičně v aule kvůli velkému počtu účastníků. Po úvodních slovech organizátorů a zástupců univerzity a krátkém ohlédnutí do historie se týmy přesunuly do soutěžních učeben, kde už na ně čekaly obálky s prvními šesti úlohami. Na jejich řešení bylo vyhrazeno 120 minut času, a pokaždé, když někdo z týmu vyřešil nějakou úlohu, byla tato nahrazena další. Takto se vystřídala spousta řešených úloh z nejrůznějších oborů chemie, od výpočtů přes kreslení vzorců až po skládání slov ze značek prvků. Po skončení samotné soutěže byl pro účastníky zajištěn oběd v místní jídelně, a po něm již následovalo vyhlášení výsledků, obohacené o excelentní vystoupení profesionálního kontrabasisty. Ačkoliv se ani jeden z náchodských týmů neumístil na oceňovaných prvních pěti příčkách, tým starší kategorie ve složení Tomáš Heger, Jakub Ježek, Martin Stuchlík, Jaroslav Grulich a Michael Obst skončil těsně pod nimi na šestém místě, které je pro naše gymnázium rekord, co se týče starší kategorie. Navíc prohráli pouze o doplňující kritérium, jelikož počet bodů byl stejný jako u týmu na pátém místě. Náchodský tým v mladší kategorii (Jan Krčmář, Martin Novák, Adam Roštejnský, Tereza Koukolová a Karolína Slavíková) skončil na pěkném osmnáctém místě. Nezbývá než doufat, že zájem o vědu tyto i jiné studenty neopustí, a že se za rok podaří zformovat aspoň stejně úspěšné týmy, jako byly ty letošní.

Tomáš Heger, 6.V

Za kabinet chemie všem soutěžícím gratulujeme a děkujeme za reprezentaci gymnázia. Přejeme mnoho dalších úspěchů v chemických soutěžích.

Šablony pro SŠ a VOŠ

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016817 Zkrácený název projektu: Podpora vzdělávání pedagogických pracovníků a žáků SŠ Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Datum zahájení projektu: 1. 2. 2020 Datum ukončení projektu: 31.1. 2022 Doba realizace projektu: 24 měsíců Další podrobnosti o realizaci najdete viz příloha

Bronzoví na Robotiádě

V pátek 7. února se v Brně ve Vida! science centru konala mezinárodní robotická soutěž Robotiáda. Tato soutěž nabízí studentům přihlásit se až na 7 různých disciplín: jízda po čáře, freestyle, freestyle WeDO, sprint (LEGO a neLEGO) a autonomní či dálkové chycení plyšového medvěda. Letos, i díky podpoře firmy SaarGummi Czech (a jejího projektu T Generace), se do soutěže zapojilo celkem 18 našich studentů rozdělených do šesti týmů.  Disciplína chycení medvěda bez dálkového ovládání je náročná. O chycení medvěda se pokusilo celkem 37 týmů z různých škol. Medvěda našlo a odvezlo do cíle osm robotů. Pro tuto disciplínu se z našeho gymnázia rozhodly postavit a naprogramovat robota dva týmy. Prvnímu týmu ve složení Jakub Foglar (4V) a Filip Hejzlar (4V) se bohužel nepodařilo v časovém limitu medvěda zachránit. Druhý tým reprezentovali: Kryštof Veverka (6W), Dominik Rufer (6W) a Evheniy Vorokhta (6W). Robot těchto soutěžících si vedl lépe a podařilo se mu medvěda najít a odvézt do cíle. Tento tým v soutěži obsadil krásné 3. místo s časem 40,48 sekund. Dálkové chycení plyšového medvěda se rozhodli vyzkoušet studenti Jan Tomáš (1V) a Matěj Kolaja (1V). Studentům se sice nepodařilo medvěda do cíle dovézt, ale i tak nasbírali mnoho cenných zkušeností. Dalších šest studentů se připravovalo na disciplínu LEGO sprintu: Kristýna Beranová (1W), Vendula Hronková (2V), Antonín Kubeček (1W), Lukáš Bouček (1V), Kryštof Vencl (3W), Jáchym Bohadlo (1V). Úkolem studentů, kteří si vybrali sprint, bylo postavit a naprogramovat robota, který co nejrychleji dojede do cíle a v určité oblasti zastaví, aniž by během jízdy vybočil z dráhy. Robot, kterého sestrojili a naprogramovali Kryštof Vencl a Jáchym Bohadlo, dojel do cíle v čase 4,02 sekund. Studenti se umístili na báječném 11. místě z celkem 80 soutěžících týmů. Studenti Ondřej Šatný (4V), Matěj Vrzáček (3W), Ondřej Suchánek (1V), Václav Holý (1V), Nikola Bartoňová (2B), Kryštof Veverka (6W), Dominik Rufer (6W) a Evheniy Vorokhta (6W) naprogramovali a postavili robota na jízdu po čáře. Konkurence byla veliká. Celkem 90 týmů se pokusilo se svými roboty v co nejrychlejším čase sledovat čáru, dojet do cíle a v něm zastavit. Bohužel během soutěže ultrazvukové senzory jednotlivých soutěžních robotů začaly měřit nesmyslné hodnoty, proto roboti našich studentů nezastavili v cíli a pokračovali ve sledování čáry dále, což vedlo k penalizaci +10 sekund. Studenti se ale i přes to umístili na 15 a 16 místě s časy 40,97 a 41,15. Studentům za úžasná umístění gratulujeme! Všichni jsme si ze soutěže odvezli bohaté zkušenosti a nápady pro další práci s roboty, ať už z hlediska konstrukce či programování. Navíc díky místu konání jsme si mohli prohlédnout a využít exponáty zábavního a vzdělávacího centra Vida! science centrum. Doufáme, že si všichni soutěžící tento den užili, a přejeme do dalších soutěží mnoho úspěchů!