Deset Deka Festival zahájí DREJGův Faust.
Erasmus+ v Paříži
ERASMUS+ - ISLAND
- Bílý klobouk – zaměřuje se na data, fakta a informace
- Červený klobouk – zaměřuje se na pocity a intuice
- Černý klobouk – zaměřuje se na potenciální problémy, nebezpečí, rizika a obtíže, které mohou nastat
- Zelený klobouk – zaměřuje se na tvořivost, možnosti řešení, nové nápady, zvažuje všechny alternativy
- Žlutý klobouk – zaměřuje se na přednosti, výhody a prospěch, je pozitivní
- Modrý klobouk – zaměřuje se na celkový pohled, stanoví cíle, určuje cesty k jejich dosažení, organizuje myšlenky
OfficeArena
Vynikající první místo Matyáše Falty z kvarty V v mezinárodní soutěži Cemachu
Náchodský deník: Akademie programování na Jiráskově gymnáziu
(Náchodský deník, 21. 5. 2016)
Náchodský deník: Jízda po čáře s robotem a přes most
(Náchodský deník, 18. 5. 2016)
Škvorecký by měl radost
Kdo čte, ten žije mnoho životů
Akademie programování na Jiráskově gymnáziu
Není pochyb o tom, že počítačové hry jsou (nejen) mezi studenty velmi oblíbené. V minulých týdnech měli studenti Jiráskova gymnázia možnost si vyzkoušet něco zajímavějšího než jen prosté hraní her – zkusili si, jaké to je být vývojářem počítačových her. V rámci Akademie programování byl pro ně připraven 10hodinový kurz zaměřený na tvorbu 3D her. Akademie programování je vzdělávací projekt společnosti Microsoft a organizace Czechitas, který si klade za cíl jednoduchou a hravou formou ukázat studentům svět programování.
Kurz úspěšně absolvovalo 18 studentů (zájem byl mnohem větší, ale učebna výpočetní techniky není nafukovací), skupina to byla velice věkově různorodá, od primy až po septimu. Na závěr studenti prezentovali jimi navržené a vytvořené hry. Bylo se na co dívat, od závodních her přes bludiště až po klasické střílečky.
Vývoj her probíhal ve velice intuitivním prostředí firmy Microsoft KODU Game Lab, již po první hodině byli studenti schopni vytvořit jednoduchou hratelnou hru. Dozvěděli se, jak jednotlivým herním objektům nastavovat jejich vlastnosti a jak tyto postavy mohou reagovat na své okolí a ani si neuvědomovali, že se tak učí základům objektově orientovaného programování. Vývojové prostředí je volně dostupné, proto mohli studenti na svých hrách pracovat i doma a v budoucnu se s nimi mohou zúčastnit různých soutěží. Na nejlepší z nich čeká pozvání přímo do pražské centrály firmy Microsoft.
Video s krátkými ukázkami her vytvořených v rámci kurzu najdete na našem Facebooku.