Ochrana osobních údajů (GDPR)

Přijmeme učitele/učitelku informačních a komunikačních technologií

Přijmeme učitelku/učitele s aprobací

Informační a komunikační technologie

odborná kvalifikace pro výuku tohoto předmětu je podmínkou

Úvazek: plný

nástup od 1. 9. 2025

Žádost o místo s přiloženým životopisem a představou o Vašem působení na Jiráskově gymnáziu doručte do 25. dubna 2025 na adresu školy.

Chystá se nový termín zkoušek Cambridge English – poprvé u nás i digitální

Zkoušky Cambridge English už získaly pevné místo ve školním kalendáři. V březnu jsme předali certifikáty studentům, kteří je na naší škole úspěšně složili v prosinci, a dnes přinášíme nabídku červnových termínů. 
 
Tyto letní termíny jsou první a dost možná i poslední, kdy bude možné využít kompletní nabídku, tj. úrovně B2 a C1 a možnost skládat zkoušku na papíře nebo na počítači (pro zimní termín 2025/2026 uvažujeme o pouze počítačové zkoušce koncem ledna). Počítačové zkoušky proběhnou v pátek 20. 6., papírové pak v sobotu 15. 6. Výhodou pro vás, pokud budete zkoušku skládat u nás ve škole, bude sleva 200 Kč z ceny zkoušky (+ skutečnost, že na zkoušku nemusíte nikam do většího města). Abyste získali slevu a abychom o vás měli přehled, je potřeba při přihlašování zadat partnerský kód (SPS178). Ceny po slevě začínají na 4887 Kč (za First B2).
Tady jsou odkazy na přihlašování:

Pozor, registrace k papírovým zkouškám se uzavírá 7. 5. 2025 a k počítačovým 4. 6. 2025!

A ještě několik dalších informací:
  1. Veškeré informace týkající se zkoušek a materiály volně ke stažení:  http://www.zkouskypark.cz/cs 
  2. Odkaz na informace FCE, rozřazovací test (sample papers):  https://www.zkouskypark.cz/fce
  3. Odkaz na informace CAE, rozřazovací test (sample papers):  https://www.zkouskypark.cz/cae
  4. Seznam institucí (univerzit a firem), které uznávají zkoušky Cambridge, naleznete tady a tady
Jak je podrobně popsáno v tomto článku, mezi instituce uznávající zkoušky se od letošního školního roku zařadilo i Jiráskovo gymnázium, proto mohou studentům zkoušky nahradit profilovou maturitu. Několik letošních maturantů tak tedy absolvuje pouze didaktický test a jejich znalosti písemného i ústního projevu už škola znovu ověřovat nebude, protože byly dostatečně otestovány při cambridgeských zkouškách. Ať už je ale vaše motivace skládat zkoušky jakákoli, těšíme se na vás a už teď přejeme při jejich průběhu pevné nervy a taky trochu štěstí!

Úspěch našich studentů v okresním kole MO

Dne 2. dubna se na ZŠ TGM v Náchodě konalo okresní kolo Matematické olympiády pro kategorie Z6, Z7 a Z8. V konkurenci dalších víceletých gymnázií a základních škol se naši studenti umístili ve všech kategoriích na předních příčkách. V kategoriích Z7 a Z8 máme dokonce úplné vítěze a další úspěšné řešitele, kteří získali alespoň polovinu bodů z celkových 18.

Kategorie Z6: 3. místo Adéla Voborníková 1.V, další úspěšní řešitelé: Ivan Muzyka 1.W, Antonio Tůma 1.W, Štěpán Holý 1.W, Lucie Rutarová 1.V;
Kategorie Z7: 1. místo Maxmilián Hejna 2.W, další úspěšní řešitelé: Petra Hlavsová 2.V;
Kategorie Z8: 1. místo Matěj Pavlíček 3.W, 2. místo Sofie Maráková 3.V, další úspěšní řešitelé: Lukáš Braha 3.V.

Jaké úlohy museli studenti řešit včetně jejich vzorového řešení, můžete zjistit ZDE.

Studentům gratulujeme a děkujeme za úspěšnou reprezentaci našeho gymnázia.

Historia - magistra vitae, aneb gymnazisti na dějepisných soutěžích

Na konci března a začátku dubna se naše studentky a student zúčastnili krajských kol dějepisných olympiád, tříčlenný tým studentek třetích ročníků a septim se pak odhodlal zkusit své štěstí v dějepisné soutěži gymnázií.

V Hradci Králové se v první kategorii žáků 2. stupňů ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií se soutěžními úkoly na téma Ve středu zájmu člověk aneb Péče o duši a tělo od osvícenství po španělskou chřipku (1740-1920) popraly Eva Kovalčuková ze 4. V a Markéta Pavlátová ze 3. W, která se stala úspěšnou řešitelkou. Jakub Vlček z 8. V a Kamila Řezníčková ze 7. W pak v druhé kategorii studentů SŠ obsadili krásné 6. a 12. místo.

Dívčí tým ve složení Anna Misarová, Kamila Řezníčková a Kateřina Říhová se utkal na Gymnáziu Boženy Němcové v Hradci Králové s dalšími 15 gymnázii Královéhradeckého kraje. V náročném testu zaměřeném na světové dějiny 20. století se studentky umístily na krásném 6. místě.

Všem srdečně gratulujeme!

Juniorský maraton

Letošní semifinálové kolo Juniorského maratonu padlo na středu 2. dubna. Do Šimkových sadů v Hradci Králové se tentokrát vydal náš tým Teplý štrúdl v následujícím složení: Matěj Vrzáček (8.W), Vítek Škoda (4.B), Maruška Chrastinová (6.W), Pepa Pospíšil (7.W), Vendy Vyskočilová (8.V), Dan Koubek (2.B), Sofie Piechová (2.B), Tonda Kubeček (6.W), Dominik Matyska (1.A) a Kuba Steiner (6.V).

Na každého čekala desetina maratonské tratě, což je 4,2 km, které se  běží na 700m okruhu, tedy pro každého borce porce 6 kol. Na trati musí běžci zdolat malé převýšení, které zejména v posledním kole ledaskomu nemusí připadat zanedbatelné. 

Oproti loňskému roku stoupl počet zúčastněných týmů na 10, na trať se tedy postupně vydalo 100 závodníků. 

O prvenství se nemusí ani závodit, protože už mnoho let patří Lepařovu gymnáziu z Jičína a ani letos tomu nebylo jinak.

Další místa jsou však ve hře. My jsme si jako každoročně vytyčili dva cíle, obhájit loňské 3. místo nebo zlepšit čas 2:49:48.

Po pomalejším startu jsme se nenápadně, leč vytrvale zejména díky novým mladým posilám (Danovi, Sofii, Dominikovi) a starým zkušeným bardům (Pepovi a Toníkovi) prokousávali běžeckým polem a nakonec se koncový běžec, Kuba Steiner, v čase 2:52:46 zakousl do bronzové medaile. Dík patří všem členům týmu, bez jejichž běžeckého nadšení a umu bychom si tento dramatický sportovní zážitek nemohli dopřát.

P.S. NEODOLATELNÁ NABÍDKA 

Jelikož nám někteří z účastníků letos odmaturují (snad (-:), zveme nové běžce do týmu Teplý štrúdl.

První a druhé místo v okresním kole Biologické olympiády kat. D

Ve čtvrtek 10. dubna se na našem gymnáziu konalo okresní kolo Biologické olympiády kategorie D. Naši školu reprezentovalo pět studentů a všichni se stáli úspěšnými řešiteli. Anna Petrášová (2. W) vybojovala první místo, hned za ní na druhém místě skončila Marie Poláková (2. W). Krásné čtvrté místo obsadil Jáchym Joudal (2.W), na pátém místě skončila Tereza Kulíčková (2.W) a sedmé místo obsadila Rozálie Jiráková (2.V).
Děkuji všem za úspěšnou reprezentaci našeho gymnázia a přeji jim hodně dalších biologických úspěchů. Anna a Maruška postupují automaticky do krajského kola a ostatní si musí počkat na rozhodnutí krajské komise, která na základě výsledků pozve další úspěšné řešitelé. Do krajského kola z kategorie C postupuje 10 studentů z našeho okresu, proto budeme věřit, že se do kraje dostanou z této kategorie všichni naši úspěšní řešitelé.
Krajské kolo proběhne v pátek 16. 5. na Biskupském gymnáziu v Hradci Králové. Budeme jim držet palce a já věřím, že zabojují a zabodují.

Gymnaziální divadelníci ocenění na regionálních přehlídkách

Dva víkendy na přelomu března a dubna znamenaly pro gymnaziální divadelníky první pomyslný vrchol sezóny. 29.-30.3. se konala na scénách královéhradeckého Divadla Drak tradiční přehlídka Audimafor, která spojuje studentské divadlo, experimentující soubory a divadlo poezie. Vzhledem k tomu, že se tvorbou souboru DREJG i jeho letošního derivátu DREJG gang (pod vedením absolventa Filipa Stuchlíka) prolínají všechny tři zmíněné typy divadla, nemohli DREJGové a DREJGyně chybět. Inscenace Nezoufejte, Zbabělci!Kudy? obstaraly polovinu sobotního programu a každá po svém zanechaly výraznou stopu v letošním ročníku. Autorská inscenace Kudy? přinesla osobitý příběh a soustředěné herectví celého souboru. Nezoufejte, Zbabělci! zaujala konceptem divadla poezie střiženého sociologickým průzkumem, což pro ni v konečném hodnocení poroty znamenalo čestné uznání za inscenační koncept. 

Studentky volitelného předmětu Dramatická výchova, které si pro letošek říkají Pročky, přijely na svou přehlídku DivSe (Divadelní setkání) do taktéž královéhradeckého Divadla Jesličky s inscenací Proč? Ta pracuje s principy divadla poezie i autorského divadla a kombinuje básnické texty Jiřího Koláře, Jiřího Suchého, Václava Havla, Ivana Martina Jirouse i leaderů české rapové scény s vlastním autorským tázáním. Ani tento koncept neodjel z Hradce Králové s prázdnou a byl doporučen na celostátní přehlídku Dětská scéna (o zařazení do programu rozhodne v květnu programová rada festivalu) a soubor obdržel i čestné uznání za dramaturgii inscenace. Vzhledem k tomu, že se pro některé členky nově utvořeného souboru stalo hraní na jesličkové scéně takřka životní jevištní premiérou, je to úspěch, který volá po potlesku a gratulacích stejně hlasitě jako ten DREJGův, ne-li hlasitěji. 

S tvorbou i vývojem stávajících inscenací se ostatně budet moci seznámit v inovované podobě tradičního Deset Deka Festivalu, který letos proběhne ve dnech 13. a 14. června a kde kdom gymnaziálních divadelníků zahrají i jejich nejen divadelní hosté. Těšte se už teď.

 

foto v galerii: Marek Douša a Jan Slavíček

 

 

 

 

V Dolním Sasku po dvaatřicáté

Díky finanční podpoře ze strany Česko-německého fondu budoucnosti jsme ve dnech  26.3.-2.4. 2025 znovu navštívili své přátele na partnerském gymnáziu Oesede v Georgsmarienhütte.

Ve dnech 26. 3. - 2. 4. 2025 jsme absolvovali výměnný pobyt s německými studenty v malebném městečku na severozápadě země, Georgsmarienhütte. Přestože byl tento zájezd velkou výzvou, neměnila bych. Rodiny a přátelé našich německých partnerů nás, stejně jako oni sami, přijali s láskou a ochotou nám se vším kdykoli pomoci. 

Tento pobyt byl skvělou příležitostí k procvičení cizích jazyků - němčiny, angličtiny, seznámení se s naší sousední zemí a její kulturou, poznání způsobu života jejich obyvatel, a hlavně nalezení nových přátel, které můžeme navštěvovat i nadále. 

Během týdne se nám poštěstilo navštívit partnerskou školu i s podílením se na vyučování, pracovní tábor v Augustaschacht k výročí 80 let od konce 2. světové války, regionální město Osnabrück, ve kterém jsme měli poznávací hru. Po víkendu stráveném v rodinách jsme jeli do 2. největšího německého přístavu, jímž jsou Brémy, a pobyt jsme zakončili pěším výletem do lázeňského městečka Bad Iburg, kde jsme absolvovali také prohlídku tamního zámku. 

Velký dík však patří nejenom rodinám, ve kterých jsme mohli prožít skvělých osm dní, ale také našemu doprovodu, profesorkám Šárce Škodové a Jitce Fišerové, které nám připravovaly pestrý, zajímavý a zábavný program, ve všedních dnech na nás dohlížely a zároveň nám dávaly dostatek volnosti, a hlavně byly milé a svojí pozitivní energií nám pobyt jenom zpříjemnily.

Výměnný pobyt je tedy skvělou zkušeností a zážitkem, který bych určitě zkusila znovu a doporučila všem, kdo mají zájem a možnost si něco takového prožít. Viktorie Vysoká, IV.W

Výměnný pobyt v Německu mi přinesl mnoho zkušeností. Počínaje zlepšením nejen mé němčiny, ale i angličtiny. Měl jsem tu čest navštívit krásná a historická města jako byla například Brémy, Berlín, či Osnabrück a dále také si najít i nové kamarády. Byl to skvělý zážitek a vřele doporučuji. Petr Š.,4.V

Moc jsem si to užila a líbilo se mi to. Měli tam krásné prostředí. Měli jsme super nabitý program. S rodinou to bylo taky super, byli na mě hodný a milý. I jídlo bylo dobré, jen by mohlo být více. Renská A. 4.V

Za mě je to skvělá příležitost si zkusit život v německé rodině. Měla jsem možnost poznat nové lidi a vytvořit si přátelství, sice jsou ode mne daleko,ale věřím ze se budeme vídat. Hodně mě zaujaly Brémy je to krásné město s mnoho památek. Také mě bavilo muzeum, ve kterém jsme si mohly vše zkusit, ale nejlepší za mě byl víkend s rodinou. Měla jsem také možnost zažít oslavu narozenin a bylo to skvělé rodina byla moc sympatická a moc jsem si to užila. Adamcová Viktorie 4.V

Výměnný pobyt v Německu jsem si moc užila a bylo to nejlepší rozhodnutí, co jsem mohla udělat. Měla jsem možnost poznat život v cizí rodině, dobře si procvičit jazyk a seznámit se s novými lidmi. Program byl velmi pestrý a dobře naplánovaný. Viděli jsme historické památky, přírodu a moderní interaktivní výstavu. Byla to výborná zkušenost a budu na ni ráda vzpomínat. Těším se na září, až přijedou Němci k nám! 😀 Komárková A., 2. B

Jsem neskutečně ráda, že jsem jela na ten výměnný pobyt do Německa. Nejen že jsem poznala novou zemi, ve které jsem nikdy předtím nebyla, Německá města, školu, způsob života lidí v Německu, ale hlavně jsem si tam našla kamarádky, a teď mám větší zájem i důvod učit se němčinu. Moc se těším, až přijedou k nám do Česka! V. Mrázová, 1. A

V Německu se mi líbilo, bylo zajímavé poznat, jak to tam chodí. Je to dobrá zkušenost jak si procvičit a zlepšit jazyky - angličtinu a němčinu. Také se mi líbilo, že jsme se mohli podívat na památky a do velkých města jako například Osnabrück a Brémy. Jsem rád, že jsem tam byl a mohl jsem mít příležitost si vytvořit nové zahraničí kamarády. Hylena M., 4. V

Výměnný pobyt v Německu se mi moc líbil. Navštívili jsme spoustu hezkých a zajímavých míst. Rodina byla skvělá, rozuměli jsme si a věnovala se mi. Bylo zajímavé se podívat do německé školy a poznat jejich kulturu. Byla to skvělá zkušenost a jsem moc ráda, že jsem mohla jet. Anna Hejnová, 1.B

Myslím, že pobyt v Německu se rozhodně vydařil. Navštívili jsme historická města a prohlédli si jejich památky. Rodina na mě byla opravdu hodná a už se těším až mě  navštíví moje výměna partnerka. Myslím, že jsem si neustálým komunikovanim v angličtině opravdu zlepšila. NK,4. W 

      

 

Francouzská únikovka

Zkoušeli jste si někdy s kamarády zahrát únikovou hru? My ano, a ještě k tomu ve francouzštině. Jak lépe si procvičit cizí jazyk než formou hry, při které se společně nasmějete?

V úterý 25. 3. 2025 se skupinka studentů francouzštiny vydala do Hradce Králové. Naše první kroky vedly do francouzské kavárny Artičok. Tady nás přivítala milá paní, která nám představila svůj podnik. Zatím, co jsme čekali na naše kávy, dortíky nebo matchu, jsme se mohli porozhlédnout po krásném interiéru. Kavárna byla letos vyzdobena obrazy mladého královéhradeckého malíře Lukáše Kadlece. 

Najezení a odpočatí jsme se vydali na pedagogickou fakultu. Budova byla plná studentů z různých středních škol, kteří už svou hru odehráli a kolem krku jim visely medaile v podobě Fidorky, nebo kteří čekali na řadu jako my. Podle úrovně francouzštiny jsme byli přiřazeni do tříd s různým tématem hry. My, studenti ze 2.B, jakožto začátečníci, jsme byli zařazeni do třídy, kde se pátralo po zloději diamantového náhrdelníku v Louvru. 

Rozdělili jsme se do dvojic a byli jsme připraveni postupně řešit úkoly na 15 stanovištích. V každém úkolu se skrývala čísla, která byla součástí šifry, již jsme museli rozluštit. Křížovky, přiřazování obrázků k textu na téma jídlo, počasí, čísla, hledání slovíček skrytých v textu až po pátrání po trase, kterou se vydal zločinec – to vše jsme museli zvládnout, abychom rozluštili všech 15 čísel šifry a našli box s naší zaslouženou medailí. S úsměvem na tváři jsme odcházeli ze školy s diplomem v ruce se slovy: „Tak a teď se jdem nadlábnout v Mekáči.“

„I když se francouzštinu učíme teprve druhým rokem a stále před sebou máme dlouhou cestu, s únikovou hrou jsme si lehce poradili. Naučili jsme se nová slovíčka, díky kterým máme teď bohatší slovní zásobu. Byl to skvělý zážitek a moc se těšíme na příští rok,“ zhodnotila Jana z 2.B.

Nguyen Chau Minh, 2.B